تبلیغات

آخرین کاربران

درباره ما

    اینجا می توانید از تکنولوژی های روز تا فیزیک کوانتوم بخوانید و بهترین نرم افزار ها و بازی را دانلود کنید و لذت ببرید.

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    شما از کدام مطالب بیش تر خوشتان می آید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 180
    کل نظرات کل نظرات : 14
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 124
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 214
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 56
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 64
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,530
    بازدید ماه بازدید ماه : 5,044
    بازدید سال بازدید سال : 32,455
    بازدید کلی بازدید کلی : 343,154

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.116.20.52
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

دانلود تحقیق سیارات

دانلود تحقیق سیارات

 کشف سیارات:

سياره يك جسم بزرگ، گرد و سنگين است كه دور  ستاره مي گردد و با نوري كه از ستاره به آن مي رسد، روشن مي شود. در منظومه شمسی ما نه سياره وجود دارد كه دور ستاره اي به نام خورشيد مي گردند. اين سياره ها به ترتيب فاصله از خورشيد عبارتند از: عطارد، ناهید، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس، نپتون و پلوتون.

البته پلوتون هميشه دورترين سياره از خورشید بزرگ ترين سياره منظومه شمسي مشتري ست. به دنبال آن زحل، اورانوس، نپتون، زمين، زهره، مريخ، عطارد و در آخر پلوتون كوچك قرار گرفته اند. مشتري آن قدر بزرگ است كه همه سيارات ديگر را مي توان در داخل آن جاي داد.






سيارات داخلي و سيارات خارجي تر

سيارات منظومه شمسي به استثناي پلوتون به دو دسته تقسيم مي شوند:
سيارات داخلي: كه نزديك به خورشيد مي گردند عبارتند از عطارد، ناهيد، زمين و مريخ. آنها نسبتاً كوچكند و بيشتر تركيبشان از سنگ است به آنها "شبه زمين " هم مي گويند. اين سيارات تعداد كمي ماه دارند يا اصلاً ماه ندارند. زمين بزرگ ترين سياره در اين دسته است. بقيه سيارات شبه زمين از 38 تا 95 درصد قطر زمين و 5/5 تا 85 درصد جرم زمين را دارند.

سيارات خارجي تر: شامل مشتري، زحل، اورانوس و نپتون هستند. آنها غول هاي گازي يا سيارات "شبه مشتري" ناميده مي شوند. جو آنها گازي ست و سطح خاكي ندارند. همه چهار سياره اصولاً از هيدروژن و هليوم ساخته شده اند. مقادير كمتري از عناصر آمونياك و متان در جوشان وجود دارد. آنها از 9/3 برابر تا 2/11 برابر قطر زمين و از 15 برابر تا 318 برابر جرم زمين را دارند. اين دسته از سيارات تعداد زيادي ماه دارند.

نهمين سياره يعني پلوتون فقط 19 درصد قطر و يك پانصدم جرم زمين را دارد. به عنوان يك سياره سنگي و يخي كوچك با مداري بزرگ تر از غول هاي گازي، پلوتون را نمي توان در هيچ يك از اين دو گروه طبقه بندي كرد. بعضي از ستاره شناسان باور دارند پلوتون اصلاً نمي تواند جزو سيارات اصلي باشد.

مشاهده سيارات

مردم شش سياره از سيارات داخل منظومه شمسي را از هزاران سال پيش مي شناختند. چون اين سيارات بدون تلسكوپ هم از زمين  قابل ديدن هستند. سه سياره ديگر يعني اورانوس، نپتون و پلوتون در ابتداي دهه 1780 توسط ستاره شناسان كشف شدند. اين سه سياره را از زمين بايد با تلسكوپ ديد.

چرا سياره ها ثابت به نظر مي رسند و ستاره ها چشمك مي زنند؟

وقتي از زمين به ستاره ها و سياره ها  نگاه مي كنيم متوجه مي شويم كه در زمينه پايداري نورشان با هم متفاوتند. سياره ها با نور ثابتي مي درخشند در حالي كه به نظر مي رسد كه  
ستاره ها چشمك مي زنند.

چشمك زدن ستاره ها به خاطر حركت لايه هاي هوايي ست كه دور زمين را احاطه كرده اند. ستاره ها آن قدر از زمين دورند كه حتي وقتي كه با تلسكوپ به آنها نگاه مي كنيم فقط نقاط روشني از نور در آسمان به نظر می رسند. جو زمين نور ستاره اي را كه از ميان آن عبور مي كند خم مي كند. هنگامي كه مناطقي از جو حركت مي كنند نقاط نور مي رقصند و در درخشندگيشان تغيير ايجاد مي شود.

 سياراتي كه خيلي به ما نزديكند از ميان تلسكوپ به شكل صفحات تخت گرد (ديسك) ريز به نظر مي رسند. جو، نوري را كه  از نقاط مختلف روي صفحه تخت سياره مي آيد پراكنده مي كند. اما هميشه نور كافي از تعدادي از نقاط درخشان روي ديسك به زمين مي رسد كه باعث مي شود سياره ظاهر ثابتي داشته باشد.

شامل 24 صفحه Word

** دانلود **


تاریخ ارسال پست: جمعه 19 شهریور 1395 ساعت: 13:49
برچسب ها : ,,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش